Co se děje v úlech teď
|
24.03.2015, 02:26 PM
Příspěvek: #698
|
|||
|
|||
RE: Co se děje v úlech teď
Jsem v pracovním procesu, tak krátce.
1) samozřejmě nedělám žádnou taxaci síly kvůli programu ani na podzim ani v zimě. 2) do propočtu si můžete dosadit jakékoliv počty, síly. 3) je to jen program, matematika, ze které se dají celkem slušně určovat tendence vývoje, porovnávat s předchozími léty. 4) letos např. velká část začala plodovat až v březnu, přesto počty včel vcelku odpovídají, když se dosadí odpovídající startovní stav. Je to i tím, že včely nejsou jednotným materiál. Mají různou dlouhověkost, jsou různě zdravé či nemocné, mají různě plodu, tedy jinak stárnou a pod. 5) z toho je vidět, že na dokonalý model by se musely, stejně tak jako v jiných případech použít počty pravděpodobnostní a ty mají zase problém s naplněním hodnot. Tak je tomu ale skoro všude, v biologii, ekonomii snad jen v technice ne. 6) Je nutná tedy i určitá představivost. Můj profesor matematiky mi říkával, že představivost v matematice není nic, ale bez ní, že nikdy nebudu matematik. 7) tak, že hledat pravdu je sice správné, ale je třeba vzít v úvahu, že je práce na celý život, na štěstí. Absolutní pravdu znají jen ti nahoře. 8) kolega Šturma nám na schůzích každoročně ukazuje meziroční srovnvání počasí, vývoje a pod. Z toho vnímavý člověk odhadne hodně. Tak třeba víme o předpokladech k rojení několik měsíců dopředu. 9) dívejte se proto na to jen jako na matematický model, který je však mnohonásobně lepší než nic a nebo našlapovat kolem úlů a čekat, co se stane. 10) Neustále to opakuji, včely nejsou jednotný materiál a to, kdy začnu plodovat je na nich, důvodů může být mraky od genetiky až po kleštíka a pod. I proto říkám začátečníkům ať si koupí ihned 10 včelstev a učí se. 1 včelstvo ať rozebírají třeba týdně, aby viděli, pokud vidět chtějí a učili se. Jinak to nejde. Závislost podování od cca 1.2. do 31.5. na maximální teplotě je ale vysoká, tak proč toho nevyužít. 11) Vím, že to začátečníci mají složité, protože všude se technokraticky zdůrazňuje technika, tak je tomu na všech školách. Jenže podstata pravdy je pochopit a pak posléze i umět a ne se jen nadrnčet něco od někoho a to chce jednoduše čas a zájem. Cestu si musí projít každý sám. Dobré ale je, že ví, jaká je, klikatá, kopcovitá... 12) nerozdávám hotové plody, ale jen semínka.............. Vše dobré. LD Včelařit bez chemie je normální! Včely jsou přírodním bohatstvím a partnerkami, ne pouhým výrobním prostředkem! |
|||
Hlasování: Debora (+1), Jan Brunclík (+1), Ali (+1), Miroslav Macek (+1), Jindřich Šafránek (+1) Zobrazit vše | |||
« Další starší | Další novější »
|
Uživatel(é) prohlížející si toto téma: 4 Host(é)