Chutné masité a jiné recepty
|
06.01.2014, 09:10 AM
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 06.01.2014 09:59 AM od Debora.)
Příspěvek: #4
|
|||
|
|||
RE: Chutné masité a jiné recepty
(06.01.2014 12:08 AM)Ing.Jiří Šturma napsal(a): ...ale stejně si nepřipadám jako vyvrhel. Vždyť i Bůh má asi rád zápalné zvířecí oběti, jak jsem se to dočetl např.ve Starém zákoně. ...a pokud budeš číst dále, dočteš se jak se Bohu hnusí ty zápalné zvířecí oběti, ten smrad škvařící krve a Sion plný kostí... Bud' vítán v mém pekle! ![]() Možná by bylo osvěžující si uvědomit, že v době, kdy ještě lidstvo po celém světě denně obětovalo své vlastní děti stovkám modlám, kdy byl kanibalismus a konzum lidské krve považován za tradiční posilující nápoj a elixír života, se našel někdo, kdo prohlásil, že řezat kapitál z lidské duše není privileg jedinců, nebot' všichni lidé jsou si rovni, a tudíž prodej a konzum lidského masa je ilegální. ![]() Bůh byl první organizované vegetární hnutí, které dalo lidstvu novou identitu a vědomí a možná to byl největší etický krok v dějinách lidstva. Děkujme Vespasianu a jeho synovi Titusu, že jsme pyšní privilegu zbaštit dnes vlastní vnoučata, jen aby jsme utěšily naše zvrhlé pudy. Nyní k vzpomínkám na výklad tóry (starého zákona). Sefer chasidim (kniha zbožných ) je zaměřena na tématiku zvířata a lidé: "Bud' laskavý a soucitný ke všem tvorům Božím, který JHWH (Bůh) na tomto světě stovřil. Nebij nikdy zvíře, a nikdy nezpůsob žádnému zvířeti bolest. Neházej kameny na zvířata a nezabíjej ani mouchy nebo vosy." Tóra nikdy nerozlišuje mezi duší zvířete a duší člověka. Hebrejský výraz pro zvířata "nephesh chayah" do češtiny přeloženo "živé duše" se ve starém zákoně vyskytuje více jak 400 krát. Genesis 2:07 popisuje, jak dal Bůh lidstuv "dech života". Genesis 7:15,22 píše, že Bůh dal zvěři stejný "dech života" jako člověku. Další hebrejský výraz pro ducha a duši se nachází v novém zákoně: "ruach", a ten je pro lidi a zvířata stejný, a člověk nemá nikdy na konci svých dnů přednost před zvířaty (Kazatel 12:07) Ale i v řeckých textech má slovo "psyche" stejnou hodnotu pro všechny živé tvory (Zjevení 16:3) Ezechiel popisuje ideál, co Bůh od svého národu vyžaduje a odsuzuje, vraždit zvířata je stejný hřích, jako odvrácet se od Boha. "Pokrm, jímž jsem vás sytil – jemnou mouku s medem a olejem – to jste obětovali modlám, aby jim to vonělo. Tak to bylo! Vzali jste dokonce své syny a dcery, které jste mi porodili, a "živou duší" (zvěří) jste je krmili! To vám nestačilo smilnit se? Museli jste ještě vraždit (zvěř)? Odevzdávali jste je a pálily! Při všech těch ohavnostech a smilnění jste si ani nevzpomněla na mládí, na dny, kdy jste byli nazí, bosí a zmítali jste se sami v krvi." (Ezechiel 16:19-23 ) Ezechiel varuje, že každá akce vyvolá reakci: " .... Protože si nevzpomínáte na dny svého mládí (kdy jste byli nazí, bosi a zmítali jste se v krvi), hle – vrátí se vám to stejnou cenou" (Ezechiel 16:40,41 ) Bohem požadovaný stát soucitu a milosrdenství pro všechny tvory: "Budou si stavět domy a bydlet v nich, sázet vinice a jejich plody jíst. Nebudou stavět, aby bydleli jiní, nebudou sázet, aby to jiní zhltali. Můj lid bude žít, tak jako žijí stromy, dílo svých rukou si mí vyvolení užijí. Už se nebudou marně dřít, nebudou plodit děti do hrůzy; jsou přece símě, kterému žehná JHWH – oni i jejich potomci! Vlk a beránek se budou spolu pást, lev jako dobytče bude slámu žrát, pokrmem hada bude prach. Už žádná zloba, už žádná záhuba nikde na celé mé svaté hoře" (Izaiáš 65:17-25) "Mojžíši, ty máš soucit s beránkem, proto budeš pastýřem mého lidu." (Exodus Rabbah 2 , Midrash) Maso nikdy nebylo, není a nebude košer! (JHWH) |
|||
Hlasování: tondabh (+1) | |||
« Další starší | Další novější »
|
Uživatel(é) prohlížející si toto téma: 1 Host(é)